Škola obchodníka

49. díl Pavel Kohout: Akciový slevomat (29.9.2011)
29.09.2011

 

Pavel Kohout, Investice, 27.09.2011

EXKLUZIVNĚ: Určitě znáte Slevomat nebo podobné služby. Lidé se mohou přetrhnout, aby navštívili restauraci s poloviční slevou. Restauratéři doufají, že tak přilákají hosty – marně, slevomatoví zákazníci příště davově potáhnou jinam. Z hlediska tržeb jsou slevomaty k ničemu, ale popularitu mají, to se musí uznat. Úplně jinak však funguje služba slevomatového typu na kapitálových trzích.  

Na kapitálových trzích slevy nelákají k nákupům. Slevy na akciových trzích mívají za následek hysterii, výprodeje a ještě další slevy. Investor začátečník, doslechne-li se o propadu cen akcií na burze, nezačne uvažovat o nákupech, ale položí si pod tlakem paniky otázku: „U sta rohatých, nemám raději prodávat taky?! Když to dělají všichni, musí to být přece správně, ne?!“

Ne, nemusí. Většina se může docela dobře mýlit, je-li postižena panikou či naopak euforií. Tak vznikají na trhu bubliny, případně „antibubliny“ – momenty, kdy jsou trhy extrémně podhodnoceny.

 

Moudré efektivní trhy, nebo mentalita stáda?

Pokračování článku najdete na: http://www.finmag.cz/cs/finmag/investice/akciovy-slevomat/

Hodnocení

Známkuj:  10 |  8 |  6 |  4 |  2 |  0

Ostatní články seriálu - Škola obchodníka

07.02.2012

 

Tento seriál pro vás připravuje soukromný profesionální obchodník na finančních trzích Ludvík Turek M.A.A., který působí zároveň jako lektor burzovního vzdělavání ve společnosti Czechwealth a je prezident České národní asociace technické analýzy (člen IFTA).

www.czechwealth.cz


Zobrazit sloupec 

English version

Czech currency

Prague stock exchange

Trademarks

Kurzy.cz footer

Copyright © 2000 - 2014

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688, Tel. 241 485 232, 234.

Privacy