Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Prezentace  |  27.05.2015 13:10:17, aktualizováno 01.06.2015 15:43:35REKLAMA

Zlatá koruna 2015 - slaví malé banky a velké pojišťovny

 

V  TOP HOTELu Praha byly na slavnostním galavečeru vyhlášeny výsledky soutěže Zlatá koruna. Zatímco v pojišťovnictví kralují tradiční značky, z bank se nejlépe vedlo těm mladším. Nejvyšší počet ocenění si letos odnášejí Fio banka a Kooperativa pojišťovna. 

 
V soutěži se mezi sebou utkalo 216 produktů od 77 společností. Hodnocení měla na starosti víc než třísetčlenná odborná porota, Finanční akademie Zlaté koruny. Ta produkty hodnotí podle běžné školní stupnice. O shovívavosti přitom nemůže být řeč. Průměrná známka v letošním ročníku byla dvě mínus.   

„Když jsem soutěž před třinácti lety zakládal, bylo na trhu pár bank a byli jsme rádi za každou, byť drobnou novinku. Dnes je situace úplně jiná a přesto porotci neplýtvají jedničkami. Jako klient jsem za to rád. Dokazuje to, že se potenciál konkurence stále nevyčerpal a podle odborníků můžeme do budoucna čekat ještě lepší služby," komentuje výsledky Dr. Pavel Doležal, ředitel projektu Zlatá koruna.

 

Nejblíže k budoucnosti ohledně kvality má teď podle porotců Fio banka. V pomyslném kanadském bodování vede žebříček s pěti zlatými a třemi stříbrnými korunami. Dařilo se jí napříč produktovou nabídkou. Zvítězila v kategoriích Účty, On-line aplikace a Obchodování s cennými papíry. U podnikatelů pak zabodovala v Podnikatelských účtech a Podnikatelských úvěrech, navíc si odnáší zlato z ankety - Ceny podnikatelů Zlaté koruny.

 
Na druhé místo se mezi banky vměstnala pojišťovna Kooperativa se dvěma zlatými, třemi stříbry a dvěma bronzy. Výjimečně se jí dařilo v Neživotním pojištění a Pojištění pro podnikatele. Stříbro přidala v Životním pojištění, kde ji předstihla Pojišťovna České spořitelny, která kategorii pevně vládne již několik let.  

Equa banka na třetím místě podle porotců dokázala, že umí nabídnout zajímavé úvěry. Nejlepší hypoteční i spotřebitelské úvěry patří právě jí. Laická veřejnost přidala Equa bance také Zlatou korunu v Ceně veřejnosti za běžný účet. V anketě Cena veřejnosti a Cena podnikatelů se letos sešlo přes 90 000 hlasů.

To, proč se především "mladé" banky musejí snažit, vysvětluje nedávný průzkum pro Fórum Zlaté koruny na téma Vize bankovnictví. „Dlouhodobě nám vychází velmi vysoká spokojenost  klientů s hlavní bankou, o to těžší je dnes upoutat jejich pozornost. Až čas ukáže, zda např. mobilní bankovnictví, aktivity bank na sociálních sítích, čistě internetové banky (bez poboček) nějak výrazně ovlivní strukturu klientů bankovního trhu,“ říká Tomáš Macků, Research & Communication Director agentuy Ipsos, která výzkum realizovala.

Porotci svou spokojenost s konkrétními produkty projevili prostřednictvím víc než 35 tisíci dílčích známek. Každý soutěžící si odnesl známky ve třech kritériích, ze kterých se váženým průměrem počítá výsledné hodnocení.

„Zpravidla nejvyšší váhu kladou porotci na ekonomické kritérium, tedy na cenu a výnosy produktu. V průměru napříč kategoriemi je to skoro čtyřicet procent. Kvalita, druhé kritérium, se do výsledků promítá takřka přesně vahou jedné třetiny. Bezpečnosti pak náleží třetí místo se sedmadvaceti procenty,“ vysvětluje prof. Michal Mejstřík, předseda Rady Finanční akademie Zlaté koruny, která nejen dohlíží na regulérnost soutěže, ale schvaluje i členy Finanční akademie, kategorizaci a parametrizaci produktů a celý systém hodnocení.

Váhy, krom toho, že podstatně ovlivňují známku, také prozrazují, čemu by se lidé při výběru produktů měli věnovat nejvíc. Zmíněné průměrné váhy například dobře odpovídají základním bankovním produktům - účtům nebo platebním kartám. Půjdete-li si ale vybírat pojištění, radí Finanční akademie Zlaté koruny víc zohlednit kvalitu, tedy rozsah krytí, kterému zde dala plných 40 %. Na bezpečnost se zase dívejte především u on-line aplikací.

Novinkou letošního ročníku je udílení CenyZlaté koruny za společenskou odpovědnost. Premiérové vítězství v ceně, která bude putovní, si odnáší Česká spořitelna. Ocenění získala na základě výsledků exkluzivního výzkumu agentury Ipsos pro Zlatou korunu, kde ji za společensky nejodpovědnější finanční dům spontánně označilo nejvíc respondentů. Na druhém a třetím místě se shodně umístily ČSOB a Komerční banka

            
Výsledková listina Zlatá koruna 2015
   

Hlavní kategorie

 

Novinka roku

1.
Převod hypotéky Air Bank, Air Bank

2. Mobilní aplikace mBank 2.0, mBank      

3. Bezkontaktní nálepka MasterCard,  Raiffeisenbank

   

Cena veřejnosti

1.
Běžný účet Equa bank,
Equa bank

2. Kreditní karta Cetelem, CETELEM ČR       

3. Spořicí účet ING Konto, ING Bank

   

Cena podnikatelů

1. Fio podnikatelský účet bez poplatků, Fio banka
2.
Firemní běžný účet Equa bank, Equa bank
3.
Cetelem AUTO, CETELEM ČR  

Produkty určené retailovým zákazníkům

 

Účty 

1. Fio osobní účet bez poplatků, Fio banka
2.
Běžný účet Air Bank, Air Bank
3. Běžný účet Equa bank, Equa bank  

 

Stavební spoření 

1. WÜSTENROT Kamarád+, Wüstenrot - stavební spořitelna
2. Stavební spoření ProSpoření, Wüstenrot - stavební spořitelna          
3. Půjčka ProBydlení, Wüstenrot - stavební spořitelna  

 

Hypotéky

1. Hypotéka, Equa bank
2. Hypotéka s Bezpečným financováním, Hypoteční banka
3. Účelová Variabilní hypotéka, Raiffeisenbank  


Úvěry

1.
RePůjčka, Equa bank
2. Půjčka Air Bank, Air Bank
3. PRESTO Půjčka Převedení úvěru, UniCredit Bank  

 

 Platební karty

1. Bezkontaktní platební nálepka, GE Money Bank
2. Bezkontaktní karta Equa bank, Equa bank
3. Kreditní karta DE LUXE, Raiffeisenbank  

 

On-line aplikace 

1. Fio Smartbanking, Fio banka
2. Fio API Bankovnictví 2.0, Fio banka
3. Nové internetové bankovnictví mBank, mBank  

 

Životní pojištění

1. FLEXI životní pojištění, Pojišťovna České spořitelny
2.
PERSPEKTIVA, Kooperativa pojišťovna
3. FLEXI životní pojištění – JUNIOR, Pojišťovna České spořitelny  

 

Neživotní pojištění

1. Cestovní pojištění KOLUMBUS, Kooperativa pojišťovna  
2.
Komplexní pojištění vozidla NAMÍRU - pojištění odpovědnosti z provozu vozidla Kooperativa pojišťovna     
3. Komplexní pojištění vozidla NAMÍRU - havarijní pojištění, Kooperativa pojišťovna  

 

Penzijní spoření

1. ZENIT - doplňkové penzijní spoření, Conseq penzijní společnost
2. Conseq globální akciový účastnický fond, Conseq penzijní společnost
3. Doplňkové penzijní spoření u Česká spořitelna - penzijní společnosti, Česká spořitelna – penzijní společnost  
 

Podílové fondy

1. Active Invest, Conseq Investment Management
2. Horizont Invest, Conseq Investment Management
3. Conseq Invest Akciový fond, Conseq Investment Management   

 

Obchodování s CP

1. Fio e-Broker, Fio banka
2. Fio Smartbroker. Fio banka
3. Obchodník s cennými papíry, Patria Finance  

 

Produkty pro podnikatele

 

Podnikatelské účty

1. Fio podnikatelský účet bez poplatků, Fio banka
2.
Spořicí účet Fio konto – podnikatelský, Fio banka
3. Podnikatelské eKonto START, Raiffeisenbank  

 

Podnikatelské úvěry

1. Fio podnikatelský úvěr, Fio banka
2.
ČSOB Leasing - HIT Kredit - podnikatelský úvěr, ČSOB Leasing
3.
AGRO 2015, ČSOB Leasing  

 

Pojištění pro podnikatele 

1. TREND, Kooperativa pojišťovna
2. S
TART PLUS, Kooperativa pojišťovna
3.
Komplexní pojištění flotil od Kooperativy, Kooperativa pojišťovna  

 

Leasing pro podnikatele

1. Full-service leasing - varianta ULTRA ALL INCLUSIVE, ALD Automotive
2. Full-service leasing - varianta ALL INCLUSIVE, ALD Automotive
3. LeasePlan Go, LeasePlan ČR  

 

 Cena Zlaté koruny za společenskou odpovědnost

 

1. Česká spořitelna

2. - 3. ČSOB  

2. - 3. Komerční banka

   

O soutěži Zlatá koruna

 

Od roku 2003 probíhá pod záštitou ministrů financí ČR soutěž Zlatá koruna, která každoročně oceňuje nejlepší finanční produkty na českém trhu. V roce 2015 se koná již její 13. ročník.

 

Letošního ročníku soutěže se zúčastnilo celkem 216 produktů od 77 finančních společností. Soutěž Zlatá koruna si získala vysoké renomé zejména tím, že nejlepší produkty v 15 kategoriích vybírá Finanční akademie složená z víc než 300 finančních odborníků. Ta také uděluje cenu Novinka roku.

 

Významnou součástí soutěže je hlasování o Cenu veřejnosti, kdy nejoblíbenější finanční produkty volí veřejnost prostřednictvím internetu. Od roku 2008 je hlasování rozšířeno o Cenu podnikatelů, o kterou soutěží nejoblíbenější finanční produkty pro malé a střední podnikatele. Do veřejného hlasování v roce 2015 bylo v obou anketách odevzdáno přes 90 000 hlasů.

 

Výsledky hodnocení v soutěži Zlatá koruna pomáhají veřejnosti snadněji se orientovat v nabídce finančních produktů, motivují občany k tomu, aby se více zajímali o vlastnosti jednotlivých produktů a lépe porozuměli nabídkám finančních společností.

 

 

 

Další informace o soutěži Zlatá koruna najdete na www.zlatakoruna.info

 

 

 

 

Ing. Aneta Neradová
Project Manager
Zlatá koruna  

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688