71 % českých fotbalových fanoušků sleduje svůj oblíbený klub na dociálních sítích
MasterCard zveřejňuje výsledky průzkumu mezi
5 000 fotbalových fanoušků v celé Evropě v oblasti sociálních
médií
Češi o průběhu zápasu diskutují na sociálních
sítích raději až po jeho skončení
Zraky celé Evropy se obracejí na Milán, kde 28.
května proběhne finále Ligy mistrů UEFA mezi Realem Madrid a Atléticem Madrid. MasterCard
je oficiálním sponzorem a platebním systémem Ligy mistrů UEFA, rovněž je
exkluzivním dodavatelem hráčských maskotů. MasterCard při této příležitosti
zjišťoval, jak se chovají fanoušci na sociálních sítích.
· Facebook je
nejpopulárnější sociální sítí mezi fotbalovými fanoušky (63 %)
· Více než 69 %
fanoušků si přeje wi-fi na stadionech
· Fanoušci
v Německu jsou na sociálních sítích nejvíce loajální, jen 4 % z nich
sledují i další týmy než jen svůj oblíbený
· Češi (81%)
nikdy nepostují či netweetují, když jsou na zápase na stadionu
Podle výsledků
průzkumu podporují svůj klub nejvíce fanoušci ve Španělsku, kde čtvrtina (24 %)
lidí napíše čtyři a více postů na sociální média v průběhu zápasu, pokud
ho sleduje v televizi, což je skoro dvakrát více než v Itálii (15 %).
Jedna třetina Angličanů postuje v průběhu zápasu na stadionu,
v Turecku je to naopak 84 %. Češi se při sledování hry sociálním médií
téměř nevěnují. 81% z nich říká, že nikdy nepostuje ani netweetuje, když
sleduje zápas přímo na stadionu, 60 % ani při sledování v televizi.
Social
Fanalytics Report společnosti MasterCard zdůrazňuje, že možnost se propojit s
fotbalovými idoly na sociálních sítích má pozitivní vliv na většinu fanoušků
(69 %). Nejvíce to oceňují v Turecku (92 %) a Španělsku (86 %). Názor na
to, zda mají být hráči na sociálních sítích, je ovšem v rámci Evropy
rozdílný – v ČR si to myslí 52 % fanoušků, ve Velké Británii polovina.
Facebook
je nejoblíbenější sociální sítí (63 %) pro komunikaci týkající se fotbalu. Nejvyšších
čísel dosahuje ve věkové skupině 45 - 54 let. 64 % všech dotázaných fanoušků
odpovědělo, že sociální média využívají primárně pro zjišťování novinek ve
světě fotbalu.
Další
výsledky:
· 71 % českých
fanoušků sleduje svůj oblíbený tým na sociálních sítích
· Fotbaloví
fanoušci ve Španělsku jsou nejvíce aktivní na sociálních sítích na stadionu,
postují průměrně dvakrát za hru
· Nejvíce
pozitivní fanoušci jsou na Ukrajině, kritiky se naopak nebojí v Turecku a
Velké Británii
· Italové (42 %)
a Španělé (47 %) využívají sociální média ke sledování živých přenosů
s komentáři, zatímco Rusové (63 %) a Češi (61 %) raději diskutují
s dalšími fanoušky
· Fanoušci –
muži jsou dvakrát více náchylní než fanynky – ženy k tomu, aby na
sociálních sítích sledovali i jiný klub či tým, než je jejich oblíbený
Social
Fanalytics Report rovněž zjistil, že 69 % fanoušků by bylo rádo, aby bylo na
všech stadionech wi-fi. Poptávka po bezkontaktních platbách je v Evropě
stále silnější, 31 % fanoušků by si ji přálo i na stadionech. Více než polovina
fanoušků v Turecku (54 %) si chválí, že je tento způsob platby pohodlný.
54 % rumunských fanoušků a 44 % těch českých upřednostňuje zavedení
bezkontaktních platebních bran pro nákup lístků.
Gianluigi Buffon, ambasador MasterCard pro Ligu
mistrů UEFA, říká: „Měl
jsem možnost hrát fotbal více než dvacet let a je skvělé sledovat, jaký vliv
mají na tento sport právě sociální média. Vtahují fanoušky ještě více do hry a
pro nás jsou způsobem, jak jim být ještě blíž, a to i na osobní rovině.“
„Fotbal je v České republice velmi
populární. Fanoušci jsou ochotní utratit za podporu svého týmu hodně peněz,
třeba na permanentkách či merchandisingu. Skupiny fanoušků se jistě také letos
vypraví na finále Ligy mistrů a tisíce ho budou sledovat v televizi,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel
MasterCard pro ČR, SR a Rakousko, „Češi
jsou velmi technologicky zdatní, ale z výsledků je vidět, že si svoji
oblíbenou hru raději užívají bez sociálních médií. Vše diskutují s přáteli
až po jejím skončení.“
Social
Fanalytics Report byl realizován pro MasterCard společností Mortar na
5 000 respondentech v 16 evropských zemích: Velká Británie, Německo,
Španělsko, Francie, Nizozemí, Itálie, Turecko, Rusko, Švédsko, Portugalsko,
Řecko, Ukrajina, Rumunsko, Izrael, Polsko a Česká republika.
Více informací na: www.mastercard.com
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz