Barbora Dlabáčková (MasterCard)
Obchod a služby  |  27.05.2016 12:29:39

71 % českých fotbalových fanoušků sleduje svůj oblíbený klub na dociálních sítích

MasterCard zveřejňuje výsledky průzkumu mezi 5 000 fotbalových fanoušků v celé Evropě v oblasti sociálních médií

 

Češi o průběhu zápasu diskutují na sociálních sítích raději až po jeho skončení

 

Zraky celé Evropy se obracejí na Milán, kde 28. května proběhne finále Ligy mistrů UEFA mezi Realem Madrid a Atléticem Madrid. MasterCard je oficiálním sponzorem a platebním systémem Ligy mistrů UEFA, rovněž je exkluzivním dodavatelem hráčských maskotů. MasterCard při této příležitosti zjišťoval, jak se chovají fanoušci na sociálních sítích.

 

· Facebook je nejpopulárnější sociální sítí mezi fotbalovými fanoušky (63 %)

· Více než 69 % fanoušků si přeje wi-fi na stadionech

· Fanoušci v Německu jsou na sociálních sítích nejvíce loajální, jen 4 % z nich sledují i další týmy než jen svůj oblíbený

· Češi (81%) nikdy nepostují či netweetují, když jsou na zápase na stadionu

 

Podle výsledků průzkumu podporují svůj klub nejvíce fanoušci ve Španělsku, kde čtvrtina (24 %) lidí napíše čtyři a více postů na sociální média v průběhu zápasu, pokud ho sleduje v televizi, což je skoro dvakrát více než v Itálii (15 %). Jedna třetina Angličanů postuje v průběhu zápasu na stadionu, v Turecku je to naopak 84 %. Češi se při sledování hry sociálním médií téměř nevěnují. 81% z nich říká, že nikdy nepostuje ani netweetuje, když sleduje zápas přímo na stadionu, 60 % ani při sledování v televizi.

 

Social Fanalytics Report společnosti MasterCard zdůrazňuje, že možnost se propojit s fotbalovými idoly na sociálních sítích má pozitivní vliv na většinu fanoušků (69 %). Nejvíce to oceňují v Turecku (92 %) a Španělsku (86 %). Názor na to, zda mají být hráči na sociálních sítích, je ovšem v rámci Evropy rozdílný – v ČR si to myslí 52 % fanoušků, ve Velké Británii polovina.

 

Facebook je nejoblíbenější sociální sítí (63 %) pro komunikaci týkající se fotbalu. Nejvyšších čísel dosahuje ve věkové skupině 45 - 54 let. 64 % všech dotázaných fanoušků odpovědělo, že sociální média využívají primárně pro zjišťování novinek ve světě fotbalu.

 

Další výsledky:

· 71 % českých fanoušků sleduje svůj oblíbený tým na sociálních sítích

· Fotbaloví fanoušci ve Španělsku jsou nejvíce aktivní na sociálních sítích na stadionu, postují průměrně dvakrát za hru

· Nejvíce pozitivní fanoušci jsou na Ukrajině, kritiky se naopak nebojí v Turecku a Velké Británii

· Italové (42 %) a Španělé (47 %) využívají sociální média ke sledování živých přenosů s komentáři, zatímco Rusové (63 %) a Češi (61 %) raději diskutují s dalšími fanoušky

· Fanoušci – muži jsou dvakrát více náchylní než fanynky – ženy k tomu, aby na sociálních sítích sledovali i jiný klub či tým, než je jejich oblíbený

 

Social Fanalytics Report rovněž zjistil, že 69 % fanoušků by bylo rádo, aby bylo na všech stadionech wi-fi. Poptávka po bezkontaktních platbách je v Evropě stále silnější, 31 % fanoušků by si ji přálo i na stadionech. Více než polovina fanoušků v Turecku (54 %) si chválí, že je tento způsob platby pohodlný. 54 % rumunských fanoušků a 44 % těch českých upřednostňuje zavedení bezkontaktních platebních bran pro nákup lístků.

 

Gianluigi Buffon, ambasador MasterCard pro Ligu mistrů UEFA, říká: „Měl jsem možnost hrát fotbal více než dvacet let a je skvělé sledovat, jaký vliv mají na tento sport právě sociální média. Vtahují fanoušky ještě více do hry a pro nás jsou způsobem, jak jim být ještě blíž, a to i na osobní rovině.“

 

„Fotbal je v České republice velmi populární. Fanoušci jsou ochotní utratit za podporu svého týmu hodně peněz, třeba na permanentkách či merchandisingu. Skupiny fanoušků se jistě také letos vypraví na finále Ligy mistrů a tisíce ho budou sledovat v televizi,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard pro ČR, SR a Rakousko, „Češi jsou velmi technologicky zdatní, ale z výsledků je vidět, že si svoji oblíbenou hru raději užívají bez sociálních médií. Vše diskutují s přáteli až po jejím skončení.“

 

Social Fanalytics Report byl realizován pro MasterCard společností Mortar na 5 000 respondentech v 16 evropských zemích: Velká Británie, Německo, Španělsko, Francie, Nizozemí, Itálie, Turecko, Rusko, Švédsko, Portugalsko, Řecko, Ukrajina, Rumunsko, Izrael, Polsko a Česká republika.

Logo MasterCard MasterCard (NYSE: MA) je jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách. Provozuje nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti MasterCard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi.
Více informací na: www.mastercard.com
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688