Cez.cz (ČEZ)
Tiskové zprávy  |  27.07.2018 08:18:33

ČEZ Prodej aktualizoval svůj etický kodex podle vzoru ERÚ

Jako největší obchodník s energiemiČeské republice si uvědomujeme roli a zodpovědnost, kterou máme vůči zákazníkům, obchodním partnerům i dalším účastníkům trhu. Iniciativu ERÚ jsme přivítali a budeme se jí také řídit,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec. „Doufám, že další dodavatelé budou následovat. Zákazníka na trhu s energiemi je třeba více chránit, protože bývá od některých obchodníků doslova šikanován – zatajováním důležitých informací nebo skrytými a nepřiměřenými pokutami."

Zákaznické centrum ČEZ

Etický kodex ČEZ Prodej lze nalézt na stránkách www.cez.cz/nedejtese, které obsahují také kontakt na poradní tým ČEZ, který zákazníkům s nekalými praktikami a podvodným jednáním při obchoduenergiemi radí. Od začátku roku ČEZ zaznamenal již několik set případů podvodného jednání. Jde často o aktivity, kdy se zástupce cizího obchodníka vydává při podomním prodeji za pracovníka ČEZ; kdy jsou pod různými záminkami dávány zákazníkům k podpisu smlouvy, aniž by to věděli (domnívají se, že jde například o protokoly o kontrole); nebo kdy jsou před zákazníky tajeny několikatisícové a protizákonné pokuty, které nově uzavřené smlouvy obsahují.

Všechna tato a jakákoliv další nečestná a nemorální jednání etický kodex zakazuje. Základními aspekty jednání se zákazníkem musejí být naopak slušnost, transparentnost a srozumitelnost.

Obchodník musí při svém jednání se zákazníkem poskytovat o svých službách pravdivé informace tak, aby byly snadno pochopitelné. Je vázán poskytovat informace důkladné, nevystavovat zákazníka zbytečným a šikanózním pokutám a upozornit na možné sankce vyplývající z návrhu smlouvy. Bere i ohled na nedostatek obchodních zkušeností spotřebitele a nezneužívá důvěry spotřebitele, jeho věku, nemoci, neporozumění či neznalosti problematiky dodávky energií.

„Zákazníci se na nás obracejí s případy, kdy je jim vyhrožováno mnohatisícovými pokutami za to, když vypoví smlouvu ještě před zahájením dodávky. Něco třeba podomnímu obchodníkovi podepsali, ale později si to rozmysleli a chtějí smlouvu zrušit. Jenže obchodník jim řekne: musíte zaplatit několik tisíc korun jako deaktivační poplatek,“popisuje Petra Košťálová z ČEZ Prodej, která tyto případy řeší. „Radíme tyto poplatky nehradit, jsou v rozporu se zákonem. Bez sankcí je možné od smlouvy uzavřené mimo standardní pobočku odstoupit i 15 dnů od zahájení dodávky.“

Právě závazek nekomplikovat zbytečně spotřebiteli možnost výpovědi smlouvy ČEZ Prodej specificky do svého kodexu zahrnul. V souvislosti se změnou dodavatele elektřiny obsahuje etický kodex rovněž základní pravidla a postupy jednání mezi obchodníky navzájem, pokud je takového jednání potřeba k realizaci práva zákazníka na změnu dodavatele elektřiny nebo plynu.

Roman Gazdík, mluvčí ČEZ

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:

30.01.2024  Sodexo Benefity jsou nyní Pluxee Pluxee Česká republika (Pluxee ČR)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688