V posledních dnech sice přicházejí zprávy především o zelené budoucnosti evropského automobilového průmyslu, nicméně zajímavá stále ještě zůstávají čísla o nedávné minulosti tohoto odvětví. - Ranní glosa: Prodeje aut na evropském trhu brzdí jejich..
V posledních dnech sice přicházejí zprávy především o zelené budoucnosti evropského automobilového průmyslu, nicméně zajímavá stále ještě zůstávají čísla o nedávné minulosti tohoto odvětví.
V posledních dnech sice přicházejí zprávy především o zelené budoucnosti evropského automobilového průmyslu, nicméně zajímavá stále ještě zůstávají čísla o nedávné minulosti tohoto odvětví. Konkrétně jde o dnes zveřejněná červnová čísla registrací nových osobních automobilů v EU, která indikují vývoj prodejů na tomto pro české výrobce nejvýznamnějším trhu. Konkrétně se registrace za červen meziročně zvýšily o 10,4 %, když přesáhly hranici 1 mil. vozů. Pozitivní zprávou nepochybně je, že od začátku roku už prodeje poskočily o více než čtvrtinu. Když se však aktuální čísla srovnají s předkovidovým rokem 2019, jsou stále ještě o pětinu nižší. S výjimkou Rumunska rostou prodeje na všech trzích, a to navzdory stále větším komplikacím s dokončováním nových osobních automobilů. Problém chybějících čipů, který doléhá na výrobce napříč kontinentem, se stále ještě úplně nepodařilo vyřešit, a tak odvětví čelí především překážkám na straně výroby, zatímco poptávka – jak mimochodem naznačují třeba tuzemské nové objednávky – prochází fází rychlého zotavení. A není to samozřejmě jediný problém, kterému musí aktuálně výrobci čelit. Přehlédnout nelze ani rostoucí ceny komodit, které jsou pro automobilový průmysl zásadní – ať už jde o ocel, hliník nebo měď. Růst prodejů na evropském trhu nejspíše uvidíme i v dalších měsících, avšak nebude vzhledem k omezením na straně výroby nijak výrazný. Automobilový průmysl tak bude jen pomalu dohánět propad, který zaznamenal v loňském roce. Ostatně už čísla za prvních šest měsíců nebo třeba roční kumulace ukazuje, že návrat k prodejům z doby předkovidové bude trvat nejméně dva roky. O to více se pozornost spotřebitelů bude ubírat směrem k second-handovým vozům, které začaly v řadě některých unijních zemí svižně zdražovat.Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz