Česká účast na MAKS 2021 a L-410 z Jekatěrinburgu
Česká účast na MAKS 2021 a L-410 z Jekatěrinburgu
03.08.2021 / 08:47 | Aktualizováno: 03.08.2021 / 08:54
V týdnu od 20. do 25. července proběhl tradiční moskevský aerosalón MAKS 2021. V českém pavilonu se jej účastnilo 8 českých firem.
Po jednoleté přestávce proběhl v Moskvě tradiční aerosalón MAKS 2021 (Moskevský aero kosmický salón). Na český pavilón, který organizovalo Ministerstvo průmyslu a obchodu za podpory ZÚ Moskva a spolu s místními kancelářemi CzechTrade a CzechInvest, přijeli zástupci osmi českých firem. Český pavilón byl výhodně umístěný přímo u vchodu do „mezinárodní haly“ se zahraničními firmami, takže byl hojně navštěvovaný po celou dobu veletrhu. Všichni účastníci výstavy museli předložit buď ruský QR-code potvrzující očkování proti Covidu, nebo negativní výsledek PCR testu ne staršího 72 hodin.
Den před vlastním zahájením výstavy proběhla celodenní konference českých firem Aircraft Industries, jejího ruského majitele UGMK/UZGA a GE Aviation Czech (výrobce leteckých motorů – bývalý Walter) s uživateli letadel L-410. Za ty bylo přítomno celkem 31 zástupců leteckých společností provozujících tato letadla, servisních a opravářských firem a logistických firem. Konferenci slavnostně zahájil T. Hart, zástupce velvyslance ČR v Moskvě. V úvodu představil I. Žukov, regionální ředitel GE pro Rusko a státy SNS, nový turbovrtulový motor GE H85-200 (zdokonalený Walter M601), který je instalovaný do nového letadla L-410 NG. Po něm představil S. Martynov, obchodní ředitel Aircraft Industries, nový model L-410 NG. Uvedl jeho výhody, jako je zvýšení nosnosti o půl tuny (na 2300 kg), zvýšení doletu na dvojnásobek (na 2600 km), kompletně digitální avionika, úspornější motory a další. Uvedl, že dva letouny L-410 NG již slouží v letce pobřežní stráže Polské republiky, první letadlo do Ruska je připravený k předání sibiřské letecké společnosti SiLA (viz úvodní foto) a dokončují se jednání o dodání dalších dvou letadel této společnosti. S několika dalšími leteckými dopravci jsou jednání v pokročilém stadiu. V následné diskuzi vystupovali zástupci leteckých společností, které provozují dosavadní model letadel L- 410 UVP E20 o zkušenostech s jejich provozem a údržbou.
Na vlastní výstavě MAKS na letišti Žukovo byl L-410 NG, který přiletěl z Kunovic, přistavený k prohlídce návštěvníkům. Pro odbornou veřejnost byli u něj k dispozici jak čeští piloti, tak i mechanici, aby mohli poskytnout odpovědi na technické dotazy. V pavilónu asociace ruských leteckých výrobců Domino byl vystavený vedle modelu L- 410 NG v plovákové verzi rovněž model letadla TVRS-44, které dostala firma UZGA za úkol vyvinout již pouze z ruských komponent. Tento model byl pouze ve velikosti cca 30 cm, takže bylo vidět pouze celkovou ideu velmi blízkou letadlu L-610. Druhý den výstavy byl představený již ve funkční verzi (zatím ale bez certifikace) nový model firmy UZGA, který se rovněž bude vyrábět v Jekatěrinburgu. Jedná se o jednomotorový turbovrtulový letoun Bajkal. Je to vzpěrový hornoplošník pro cca 10 osob a měl by nahradit přesluhující AN-2.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz