AAA Auto: Ojetiny ve střední Evropě chybí stále více, ceny v listopadu dál rostou
Za měsíc v zemích V4 ubylo z nabídky přes 41 tisíc ojetých aut
Po říjnovém mírném oživení, kdy počet nabízených aut poprvé po mnoha měsících vzrostl na 430 536 kusů, došlo v listopadu na sekundárním trhu opět k poklesu. Na všech trzích v zemích V4 se snížil počet inzerovaných ojetin, celkem z říjnových 430 536 na listopadových 388 830 aut. V Polsku nabídka klesla o více než 22 000 aut, v Česku o necelých 10 000, v Maďarsku o necelých 3 500 a na Slovensku byl pokles přes 6 000 aut. Ve srovnání s listopadem loňského roku v zemích V4 chybí necelých 15 000 aut, oproti předcovidovému roku 2019 ubylo v nabídce dokonce necelých 144 000. Situaci na sekundárním trhu nestačí saturovat ani rekordní počet dovezených ojetin ze zahraničí. Vyplývá to z analýzy trhu, kterou pravidelně zpracovává společnost AURES Holdings, provozovatel sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna.
„Takto dynamické změny trhu jsme nezažili od ekonomické
krize v roce 2008. Počet ojetin
stále klesá, nabídka je tím pádem menší a ceny kontinuálně rostou. Zatímco
v říjnu byly ojeté vozy nejčastěji nabízeny za 170 000 korun,
v listopadu už je to 178 000 korun. Oproti loňskému listopadu se tak
mediánová cena ojetiny v Česku zvedla o 38 100 korun,“ říká Petr
Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, provozovatele sítě AAA AUTO a
Mototechna. Zvýšení mediánových cen je patrné ve všech zemích V4. V Polsku
se cena za rok zvedla o 3 500 PLN na současných 22 500 PLN (124 620
CZK), v Maďarsku musí zákazníci sáhnout do kapsy pro 450 000 HUF
navíc, protože mediánová cena ojetiny je tam aktuálně 2 149 000 HUF
(150 788 CZK) a Slovensku cena vzrostla o 890 EUR na současných 6 990 EUR
(177 640 CZK).
Česko |
||||
1 |
||||
2 |
||||
3 |
||||
4 |
||||
5 |
||||
6 |
||||
7 |
||||
8 |
||||
9 |
||||
10 |
Nejčastěji
nabízeným vozem v Česku a na Slovensku zůstává Škoda Octavia (7 666 ks,
resp. 2 994 ks), v Polsku a Maďarsku Opel Astra (5 989 ks, resp. 1 699
ks). Střední hodnota stáří byla v listopadu nejvyšší u vozů prodávaných
v Polsku (12,4 roku), následuje Maďarsko (11,8 roku), Česko (10,2 roku) a
nejmladší byly vozy na Slovensku (10 let). Stav tachometru je opět nejvyšší
v Polsku (medián 183 000 km), nejméně ojeté jsou vozy v Česku (medián
150 588 km).
Martin Houška
PR & Media Relations Manager
Aures Holdings
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
5 klíčových dovedností, které získáte na rekvalifikačních kurzech, a které ocení každý zaměstnavatel
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Petr Holub, MojeNebankovka
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře